Najszybszy channel manager

Zdecydowanie najskuteczniejszy dla hotelarzy środek do tego, aby naprawdę pełnymi garściami czerpać ze źródła potencjalnie ogromnych zysków, jaką dla działających w branży turystycznej niewątpliwie stał się internet. Najszybszy channel manager, najlepiej jako jeden z modułów w rozbudowanym programie hotelowym, pozwoli praktycznie całkowicie zautomatyzować obsługę sieciowych kanałów dystrybucji pokoi. A co się z tym ściśle wiąże, zwiększyć obłożenie - zarazem czyste zyski - i jeszcze dodatkowo uniknąć wszystkich ewentualnych kłopotów i nieprzyjemnych niespodzianek, jakie wiążą się z otwarciem więcej niż jednego źródła rezerwacji dla turystów.
Ów koszmar wszystkich hotelarzy wiąże się naturalnie z nałożeniem się turnusów, najgorzej w taki sposób, kiedy nie sposób kogokolwiek przenieść i trzeba komuś odwołać zamówiony pobyt. Wdrożenie najszybszego channel managera stanowi niemalże stuprocentową gwarancję - czyli ok. 99,(9)% - że do overbookingu nie dojdzie. W efektywnej współpracy recepcji stacjonarnej z działającym w trybie 24/7 modułem na rezerwacje on-line oraz portalami z rodzaju OTA rozchodzi się o to, kiedy informacja o gościu zajmującym konkretny pokój w konkretnym terminie pojawi się w pozostałych kanałach sprzedaży. W tej dziedzinie na polskim ostatnimi czasy doszło do wielkiej, naprawdę dobrej zmiany. NFHotel zostawił najszybsze do tej pory channel managery daleko w tyle A to za sprawą rodzimej firmy NetFactory, która w ostatnich miesiącach 2017 roku wprowadziła swoje oprogramowanie dla hoteli (i innego rodzaju obiektów noclegowych) na zupełnie nowy poziom. A połączenie z Booking.com, prawdopodobnie największym i najważniejszym serwisem rezerwacyjnym na świecie i w Polsce, znalazło się w awangardzie tej swego rodzaju rewolucji. Synchronizowanie danych o dostępności w ciągu pół minuty do dziś powszechnie uważa się za bardzo dobry wynik. I niesłusznie, gdyż z najszybszym channel managerem NFHotel rezultaty na poziomie 8-10 sekund są normą. W sytuacji, kiedy globalna średnia dla wszystkich zintegrowanych z bookingiem CM-ów oscyluje wokół 60 sek. to polepszenie o kilka długości. Warto przy tym nadmienić, iż wszystko działoby się jeszcze bardziej ekspresowo, gdyby to serwis OTA był w stanie szybciej przygotowywać dane o rezerwacji dla programów hotelowych. Bo jeśli chodzi o częstotliwość zapytań, to NFHotel robi to raz na sekundę. Extranet aktualizuje się samoczynnie, a do tego błyskawicznie Powyższa sytuacja dotyczyła ściągania na grafik recepcyjny tych rezerwacji, których dokonali turyści na stronie wzmiankowanego portalu turystycznego. Równie istotna jest kwestia działania sprzężonych dzięki najszybszemu channel managerowi systemów w drugą stronę. Naturalnie również w tej materii produkt NetFactory znajduje się ścisłej czołówce, a nawet w samym czubie rankingów. A raczej byłby, gdyby ktoś takie zestawienia w ogóle przygotowywał i potraktowałby temat z pełną rzetelnością uczciwego badacza. Praktyczne działanie NFHotel polega na tym, że zapisana na grafiku hotelowym rezerwacja w trybie natychmiastowym powoduje wysłanie informacji do bookingu o tym, które pokoje i w jakim zakresie dat stały się właśnie niedostępne. A jako że najszybszy channel manager kontaktuje się z serwisem co sekundę, opóźnienie jest w zasadzie żadne. I co z tego właściwie wynika? Wprawnemu, biznesowo myślącemu umysłowi wyciągnięcie właściwych wniosków zajmie mniej więcej tyle, co programowi hotelowemu przesłanie informacji o nowej rezerwacji wszędzie tam, gdzie trzeba to zrobić. Maksymalizacja obłożenia, również w okresach dla danego regionu będących sezonem niskim - to finalny efekt wdrożenia kompleksowego programu hotelowego. Co za tym idzie, za sprawą najszybszego channel managera rośnie również wysokość przychodów. Kolejny z pozytywnych aspektów takiego rozwiązania to fakt, że nikogo z personelu nie trzeba angażować do obsługi internetowych kanałów dystrybucji. Poza tym automat zrobi to wiele szybciej, ręczne uzupełnianie extranetu i/lub grafiku zawsze będzie trwało kilkukrotnie dłużej. Wielka oszczędność czasu, który przeznaczy się na inne zadania. A skoro z najszybszym channel managerem dostaje się w pakiecie sporo innych, praktycznych funkcjonalności, dedykowane oprogramowanie poprawi wyniki oraz organizację pracy w wielu innych obszarach. Nie tylko sprzedaży pośredniej i bezpośredniej. NFHotel ma wiele interesujących modułów: asystent rezerwacji dla recepcjonistów, eksport wystawionych faktur VAT do formatu jednolitego pliku kontrolnego, booking engine na witryny www, raporty m.in. sprzątania i wyżywienia, dane statystyczne o klientach, wysyłka e-maili z szablonami pobierającymi treść z danych o kliencie i rezerwacji… A co najlepsze, system jest ciągle rozwijany i wzbogacany o nowe możliwości. Najszybszy channel manager stanowi zatem niejedyną racjonalną przesłankę do inwestycji w NFHotel.

NFHotel Channel Manager

Automatyczna synchronizacja cen oraz dostępności.

W dużym skrócie

NFHotel Channel Manager to narzędzie, które automatycznie aktualizuje ceny oraz dostępność w Booking.com, module rezerwacji on-line (booking engine), portalach NetFactory.

Dzięki channel managerowi nie ma konieczności logowania się i aktualizowania dostępności przy każdej nowej rezerwacji.

Wszystkie rezerwacje, ich modyfikacje oraz anulacje automatycznie przekazywane są do NFHotel

Jak działa NFHotel Channel Manager

Każda nowa rezerwacja automatycznie pojawia się w programie hotelowym – nie musisz nic robić.

Informację o każdej rezerwacji zrobionej przez recepcję portale dostają błyskawicznie – nie musisz nic robić.

Jeśli klient np. w Booking.com zmodyfikuje lub anuluje rezerwację – również nie musisz nic robić.

Zapis cen w NFHotel automatycznie wysyła je do odpowiednich kanałów rezerwacyjnych.

NFHotel pozwala na podłączenie wielu lokalizacji np. w Booking.com - wiele różnych id obiektów.
Skrócenie czasu potrzebnego na obsługę rezerwacji
95%
Przejęcie procesu obsługi rezerwacji z kanałów rezerwacyjnych
100%
Zmniejszenie prawdopodobieństwa powstania overbooking'u
99%

Wyjątkowo wygodnie

Channel Manager w pełni automatyzuje obsługę rezerwacji z kanałów rezerwacyjnych. Brak pośredników pomiędzy PMS a kanałem rezerwacyjnym, pozwala na uzyskanie minimalnych opóźnień. Dysponujemy najszybszym połączeniem z Booking.com - odpytujemy o nowe rezerwacje co sekundę. Pełna obsługa modyfikacji - modyfikacja dopisuje zmiany do istniejącej - zachowujesz całą historię rezerwacji.

DZIAŁA 24H NA DOBĘ

Kiedy recepcja jest nieczynna albo zajęta, gdy jesteś w drodze lub na wczasach - system pozwala na rezerwację.

OBSŁUGA MODYFIKACJI

Modyfikacja dopisuje zmiany do istniejącej rezerwacji - zachowujesz całą jej historię.

W PEŁNI AUTOMATYCZNIE

System zajmie się całym procesem: dodanie rezerwacji, pobranie płatności, wysyłka powiadomień.

NAJSZYBSZY NA RYNKU

Dysponujemy najszybszym połączeniem z Booking.com - odpytujemy o nowe rezerwacje co sekundę.

Pełna integracja

Podczas konfiguracji NFHotel Channel Manager istniejące już rezerwacje są parowane, dzięki czemu również dla nich możliwe są modyfikacje, anulacje.

W pełni automatycznie

Zapomnij o codziennej aktualizacji extranet w portalach rezerwacyjnych. NFHotel Channel Manager bierze to na siebie! Wszystkie rezerwacje, modyfikacje oraz ich anulacje odbywają się automatycznie.

Pobierz aplikację

2 sekundy
Tyle wystarczy na wysłanie informacji do Booking.com o nowej rezerwacji w NFHotel. NF Channel Manager to nieodłączna część naszego systemu hotelowego. Bezpośrednie połączenie NFHotel pozwala na osiąganie najlepszych czasów połączeń i wymiany danych, co redukuje ryzyko zaistnienia overbookingu do absolutnego minimum.

Skontaktuj się z nami

Zachęcamy do kontaktu w sprawie programu. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.
  • więcej
    Channel manager to informatyczna usługa biznesowa dla obiektów hotelarskich, odpowiadająca za zarządzanie cenami i dostępnością we wszystkich internetowych kanałach sprzedaży. Dotyczy to zarówno ręcznego wprowadzania ustawień, jak też automatyzacji pewnych procesów i zmian. Użytkowanie channel managera pozwala na swobodne pozyskiwanie klientów z wielu serwisów bez obaw o nakładanie się rezerwacji z różnych źródeł.

    Jak działa channel manager?

    Branżowi specjaliści wyróżniają 3 generacje channel managerów. Przy czym pierwsza z nich to po prostu ręczne wprowadzanie danych do extranetu zewnętrznego partnera. Powiedzmy sobie szczerze, to dla hotelarzy pomoc jedynie w postaci kolejnego “okna wystawowego”, na które trzeba było poświęcić sporo czasu i pracy. Czym jest channel manager tak naprawdę obrazuje dopiero druga generacja technologii, umożliwiająca dwustronną komunikację pomiędzy portalami rezerwacyjnymi OTA a oprogramowaniem hotelowym - czy to samym channel managerem, czy też PMS-em (Property Management System, czyli program recepcyjny,) wyposażonym w stosowną funkcjonalność - np. polski NFHotel. Natomiast channel managery trzeciej generacji oferują - w uproszczeniu - dynamiczne zmiany w cennikach, będące automatyczną reakcją na obłożenie, cykliczne sezony etc. Ten tekst powinien odpowiedzieć Ci na pytania:
    • Co to jest channel manager, czym jest channel manager
    • Jak działa channel manager
    Zobacz także channel manager zintegrowany z: Airbnb, Booking.com, HRS, Expedia, nocowanie.pl, eholiday.pl

    Liczba partnerów albo czas? Oto jest pytanie!

    Podstawowym zadaniem nowoczesnego channel managera jest maksymalizacja zysków hotelarza - to żadna niespodzianka. Możemy jednak zaobserwować, że producenci oprogramowania proponują do tego dwie, zupełnie odmienne drogi. Aktualnie na rynku więcej jest tych, którzy kierują się filozofią “im więcej, tym lepiej”. Co to jest channel manager tego rodzaju pokazują produkty w rodzaju australijskiego Siteminder czy amerykańskiego Channel Rush. Oferują one integrację nawet z kilkuset serwisami rezerwacyjnymi. Na zasadzie “im więcej portali, na których obiekt jest obecny - tym więcej będzie rezerwacji”. Natomiast inne CM stawiają nie tyle na liczbę, co jakość połączeń. Czym jest channel manager tego rodzaju świetnie demonstruje wspomniany wcześniej NFHotel. Nie bez kozery szczycący się najlepszym czasem wymiany danych.

    Jak działa szybki channel manager?

    Postawienie na szybkość wynika z prostej, zdroworozsądkowej kalkulacji. Portale gwarantujące dużo rezerwacji da się policzyć na palcach jednej ręki. Dlatego lepiej dobrze obsługiwać parę najważniejszych kanałów - na polskim rynku będą to własne rezerwacje on-line oraz Booking.com - zamiast ledwo współpracować z setkami partnerów. Synchronizacja co kilka minut to proszenie się o overbooking. Dla przykładu NFHotel wysyła zapytanie do Booking.com co sekundę. A proszę sobie jeszcze wyobrazić, że są channel managery które rezerwacje z booking engine’u tego samego systemu odbierają dopiero po 5-7 minutach… Zatem czym jest channel manager, który oferuje multum różnych kanałów, ale niską częstotliwość synchronizacji danych z partnerami? W praktyce przysparza sporo problemów z przesuwaniem gości po pokojach, a w najgorszym razie - odwołanymi z winy obiektu rezerwacjami. Zobacz również: Co to jest booking engine, jak działa booking engine.

    W channel managerze liczy się czas

    Do takich wniosków prowadzi choćby sama geneza powstania tego rodzaju rozwiązań dla hotelarzy. A zwłaszcza przejście pomiędzy pierwszą a drugą generacją CM-ów. Przecież brak konieczności logowanie się do extranetu, żeby wszystkie rezerwacje i ceny nanieść ręcznie, był prawdziwym przełomem. Zamiast siedzieć przy komputerze, nanosić rezerwacje i pisać setki powiadomień e-mailowych do klientów - zabrać się za inne prace hotelowe. Jednak zyskany w ten sposób czas łatwo stracić po dwakroć, odkręcając nakładające się na siebie rezerwacje z różnych źródeł. Jednak po wdrożeniu szybkiego channel managera ten problem znika. A znakomite czasy pozwalają wykorzystać potencjał współpracy z OTA do maksimum, poprzez swobodne udostępnienie wszystkich pokoi do zewnętrznej sprzedaży. I jeszcze jedna kwestia - czym jest channel bez możliwości zablokowania rezerwacji serwisom zewnętrznym? W końcu w szczytowych okresach roku turystycznego obiekty hotelarskie zwykle są w stanie samodzielnie wyprzedać wszystkie pokoje. Jeśli masz jeszcze pytania dotyczące tego co to jest channel manager - zapraszamy do kontaktu z nami!