Intuicyjny booking engine

W hotelarstwie możemy zaobserwować dwa ścierające się, kompletnie przeciwstawne trendy. Z jednej strony zarządcy obiektów noclegowych robią wszystko, żeby jak najwięcej turystów bukowało turnusy bezpośrednio. Z drugiej zaś nawiązują współpracę z coraz większą liczbą pobierających spore (nawet kilkanaście procent) prowizje portali rezerwacyjnych, byle tylko zmaksymalizować obłożenie. Intuicyjny booking engine stanowi narzędzie niezbędne dla pierwszej z wymienionych kategorii działań. Przyjmowanie rezerwacji przez internet w trybie 24/7 stwarza świetne perspektywy.
Bukowanie z poziomu witryny www danego ośrodka wypoczynkowego, a także mediów społecznościowych, serwisów miejskich czy portali ogłoszeniowo-turystycznych (niektóre pozwalają umieścić taki dodatkowy moduł), spokojnie można porównywać do drugiej recepcji. Tyle że obsługującej teoretycznie nieograniczoną liczbę potencjalnych klientów, na dodatek przez cały czas. Pozostaje jeszcze ważna kwestia, jak takiego intuicyjnego booking engine’a wdrożyć. Generalnie wyjścia z tej sytuacji są dwa: albo wydać górę kasy na opracowane indywidualnie rozwiązanie informatyczne, albo zainwestować w sprawdzony program hotelowy, wyposażony w stosowną funkcjonalność na rezerwacje on-line.
Warto zwrócić baczniejszą uwagę na NFHotel
Druga z wymienionych alternatyw zdaje się być atrakcyjniejsza i lepiej uzasadniona z ekonomicznego punktu widzenia. Choćby z tego prostego faktu, że decydując się na “gotowca” można wdrożyć sprawdzone przez innych narzędzie właściwie z miejsca. A poza tym w pakiecie można liczyć na szereg innych, równie przydatnych rzeczy. Z intuicyjnym booking enginem zintegrowane mogą być m.in. interaktywny grafik recepcyjny, bazujące na danych z systemu raporty oraz analizy statystyczne, wbudowany komunikator dla personelu hotelowego czy channel manager do synchronizacji informacji o dostępnych i zajętych pokojach we wszystkich kanałach sprzedaży. Taki niezwykle atrakcyjny zestaw oferuje chociażby NFHotel, specjalistyczne oprogramowanie opracowane i systematycznie rozbudowywane przez firmę NetFactory. Oczywiście taki program hotelowy na bogato, w maksymalnie “wypasionej” wersji kosztuje konkretne pieniądze. To jednak inwestycja z gatunku takich, które bardzo szybko się zwrócą. I zaczną dla hotelarza zarabiać, m.in. dzięki intuicyjnemu booking engine’owi.
Samoobsługa ciągle w cenie
O ile bowiem znaczna część funkcjonalności przynosi zyski poprzez polepszenie organizacji pracy czy oszczędzanie czasu personelu wykonującego codzienne zadania, tak rezerwacje online są źródłem bezpośrednich wpływów pieniędzy na konto. Ewentualnie do kieszeni, jeśli gość woli zapłacić gotówką po przyjeździe. Pod warunkiem wszakże, że przeciętny internauta poradzi sobie z całym procesem bukowania. Intuicyjny booking engine będzie inteligentnym asystentem dla każdego. Od komputerowego geeka podróżującego kilka razy do roku po totalnego laika w nowoczesnych technologiach i urządzeniach mobilnych, który na wczasy wyjeżdża raz na dekadę. Właśnie dlatego absolutnie kluczowymi kwestiami są przejrzystość prezentowanych informacji oraz prostota obsługi. Graficzne fajerwerki może i fajnie wyglądają na schemacie, ale często tylko przeszkadzają. Poza tym zaprojektowanie intuicyjnego booking engine’u wymaga logicznego podziału rezerwacji na kolejne etapy. Zaśmiecanie ekranu niepotrzebnymi w danej chwili pytaniami i danymi tylko mąci w głowie, przynosząc skutek odwrotny od zamierzonego.
Zaczynać od tego, co najważniejsze i pozwoli przejść dalej
Na początek należy uświadomić sobie, jakie informacje są potrzebne na początku. O co w pierwszej kolejności zapyta recepcjonista osoby dzwoniące z zapytaniem? O liczbę i wiek uczestników pobytu oraz preferowany termin, żeby sprawdzić czy znajdzie się coś wolnego. Dokładnie tak samo powinna wyglądać procedura w intuicyjnym booking enginie. Najpierw poszukać dostępnych opcji, a dopiero potem spróbować “sprzedać” klientowi dodatki w stylu ekskluzywnych atrakcji, wyżywienia w eleganckiej restauracji czy specjalnych pakietów na wyjątkową okoliczność. Niewątpliwym plusem NFHotel jest fakt, że po wyświetleniu standardów do wyboru dynamicznie przelicza ceny wraz z dobieraniem przez klienta kolejnych rzeczy ze “sklepu”. W każdym momencie widać, jaki będzie sumaryczny koszt dla poszczególnych pokoi. Potem intuicyjnemu booking engine’owi pozostaje dopełnić formalności. Czyli wyświetlić małe podsumowanie, a jeśli gość potwierdzi wszystko - pokazać link do płatności on-line (jeśli obiekt takowe ma) i wysłać na podany adres e-mail stosowne wiadomości. Rzecz jasna od razu i z automatu, bez angażowania kogokolwiek z pracowników. Lepsze jest wrogiem dobrego - to powiedzenie jak ulał pasuje także do rezerwowania bezpośredniego na stronach internetowych. Intuicyjny booking engine może i wygląda mniej korzystnie, ale to pełne zbędnych bajerów silniki rezerwacji gubią więcej turystów. Choć bardziej adekwatniejsze byłoby stwierdzenie że skomplikowane, nieczytelne mechanizmy wprost odstraszają potencjalnych klientów.

NFHotel Booking Engine

Pracuje dla Ciebie 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.
Rezerwacja on-line na Twojej stronie www, Facebook'u.

W dużym skrócie

Rezerwacja on-line to Twój wirtualny recepcjonista. Z jego pomocą klienci mogą sprawdzić dostępność terminu, skalkulować cenę i oczywiście dokonać rezerwacji.

Nasz Booking Engine jest w nieprzerwanym kontakcie z programem hotelowym NFHotel PMS, dzięki czemu nie ma możliwości zaistnienia overbookingu.

Moduł rezerwacji on-line można zainstalować na dowolnej stronie www, jak również w Facebook'owym fanpage Twojego obiektu.

Dzięki kreatorowi można go dopasować kolorystycznie do strony. Wersja mobilna to oczywiście standard.

Jak działa NFHotel Booking Engine

Po kliknięciu przycisku REZERWUJ, na Twojej stronie wyświetla się lista wolnych pokoi w wybranym terminie, dla wybranej ilości osób.

Lista pokoi pozwala w wyczerpujący sposób zapoznać się z nimi przed zakupem, dzięki: opisowi, zdjęciom, liście wyposażenia, ilością dostępnych miejsc.

Dla wybranego terminu zostaną wyświetlone możliwe do zakupu oferty.

Po wybraniu oferty klient uzupełnia dane niezbędne do realizacji rezerwacji, potwierdza ją i wybiera sposób płatności: płatność on-line, kartą kredytową, tradycyjny przelew.

Rezerwacja zostaje naniesiona na grafik, o czym NFHotel poinformuje Cię przez e-mail, sms.

Poprzez e-mail / sms system wysyła potwierdzenie rezerwacji, a po otrzymaniu wpłaty on-line, wiadomość potwierdzającą otrzymanie wpłaty przez obiekt.
Skrócenie czasu potrzebnego na obsługę rezerwacji
95%
Przejęcie procesu obsługi rezerwacji
100%
Wygoda rezerwacji dla klienta
95%

Wyjątkowo wygodnie

Możliwość dokonania rezerwacji przez klienta bez udziału recepcji, to wygoda dla obu stron. Klient może sprawdzić ceny, dostępność i dokonać rezerwacji 24 h na dobę. Nawet, gdy telefon jest zajęty, rezerwacja jest możliwa.

DZIAŁA 24H NA DOBĘ

Kiedy recepcja jest nieczynna albo zajęta, gdy jesteś w drodze lub na wczasach - system pozwala na rezerwację.

PŁATNOŚCI ON-LINE

Proces rezerwacji zakończony jest możliwością płatności on-line, którą system zaksięguje automatycznie.

W PEŁNI AUTOMATYCZNIE

System zajmie się całym procesem: dodanie rezerwacji, pobranie płatności, wysyłka powiadomień.

BEZPIECZEŃSTWO

Certyfikat SSL, płatności on-line z PCI DSS, Thawte, zgodność z GIODO, RODO.

Prosta instalacja

Widget rezerwacji on-line może zostać zainstalowany na dowolnej stronie www. Współpracuje z dowolnym cms. Dostarczamy instrukcję dla webmastera oraz chętnie służymy pomocą. Jeśli chcesz, możemy również zająć się całym procesem związanym z jego instalacją.

Rezerwacja z facebook

NFHotel Booking Engine możesz zintegrować również ze stroną Facebook Twojego obiektu - dzięki czemu zasięg rezerwacji będzie jeszcze większy.

Pobierz aplikację

< 1 sekunda
NFHotel Booking Engine sprawdza dostępność podczas wyszukiwania terminu. Jako że czas dokonywania rezerwacji może zająć klientowi kilka minut - na samym jej końcu system ponownie sprawdza dostępność. Rezerwacja przychodzi do NFHotel w ułamku sekundy więc overbooking jest praktycznie niemożliwy.

Informacje dodatkowe

NFHotel Booking Engine jest w pełni konfigurowalny dając możliwość pełnego dostosowania na potrzeby obiektu.
  • Dodatkowe zakupy podczas rezerwacji
    Podczas dokonywania rezerwacji moduł pozwala na dokonanie dodatkowych zakupów. Np. kwiaty, szampan na powitanie i dowolne inne.
  • Możliwości cennika
    Cennik pozwala na stosowanie wielu planów cenowych. Ceny mogą być zróżnicowane w zależności od terminu. Możemy stosować ceny za osobę, za standard lub ich połączenie. Funkcja podnoszenia / obniżania cen na poszczególne dni - np. weekendy drożej. Podnoszenie / obniżanie cen procentowe, kwotowe.
  • Stosowanie restrykcji
    W NFHotel funkcjonują wszystkie ważne ograniczenia: minimalna długość pobytu, zamknięcie, brak przyjazdów, brak wyjazdów. Restrykcje pozwalają na tworzenie pakietów, turnusów.
  • Powiadomienia e-mail, sms
    Rezerwacja z NFHotel Booking Engine wysyła automatyczne potwierdzenie rezerwacji, w przypadku płatności on-line system wyśle automatycznie również potwierdzenie otrzymania wpłaty.
  • Płatność on-line
    Rezerwacja może zostać zakończona płatnością on-line przez Dotpay. Wpłata jest automatycznie księgowana przez system. Zarówno obiekt jak i jego klient informowany jest automatycznie o statusie płatności.
  • Kolorystyka, dostosowanie modułu
    NFHotel Booking Engine pozwala na pełne dopasowanie jego kolorystyki. Możliwe jest również wybranie animacji dla treści, zdjęć. Na widoku pokoju mogą być eksponowane wybrane elementy wyposażenia(tv, łazienka, balkon, powierzchnia i inne).
  • Instalacja na stronie www
    Prosta instrukcja pozwala na szybką instalację na stronie wykonanej w dowolnej technologii / cms’ie(WordPress, Joomla i inne). Na życzenie klienta chętnie pomożemy w instalacji lub weźmiemy ją na siebie.
  • Instalacja na Faceboo’k
    Moduł rezerwacji można zainstalować na stronie Facebook obiektu.
  • Pobieranie opłat za sprzątanie / przygotowanie
    Dla apartamentów, domków możliwe jest ustawienie opłaty za jego ‘przygotowanie’. Dodawanie opłaty jest w pełni konfigurowalne i pozwala jej pokazywanie lub nie klientowi w poszczególnych etapach rezerwacji.