Bez smartfona jak bez ręki - nawet jeśli takie dramatyzowanie będzie przesadą, to niezbyt wielką. Współczesne telefony komórkowe to już rozbudowane, multimedialne kombajny, wyróżniające się ogromem bogactwa mniej bądź bardziej pożytecznych funkcji. Dzięki urządzeniom mobilnym z wielkich możliwości nowoczesnych technologii da się korzystać w dowolnym właściwie miejscu. Przydaje się to również branży turystycznej, co najmocniej udowadniają hotelowe dzienniki rezerwacji turystycznych na smartfonach. Przykładów roztropności wdrożenia takowego programu hotelowego jest bez liku, co pokazuje choćby polski NFHotel.
Rzeczony system hotelarski w wersji mobilnej pozwala używać dokładnie takich samych opcji, jak na typowym komputerze zainstalowanym na recepcji. W końcu pracowanie na mniejszym urządzeniu nie może być równoznaczne z tym, że jakieś funkcjonalności na telefonie zostały mocno okrojone albo i całkowicie wycięte. Hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych na smartfona musi umożliwiać zarówno dodawanie nowych turnusów, jak i odnotowywanie wszelkich wpłat, dopisywanie wyżywienia zabiegów SPA i innego rodzaju atrakcji dodatkowych do rachunku klienta, zmianę długości pobytu, wysłanie turystom wiadomości, dokonanie zmian w cenniku na przyszły sezon… Może się bowiem zdarzyć taka sytuacja, że sprzęt recepcyjny padnie albo wystąpi awaria sieci elektrycznej. A papierowe kalendarze mają zbyt dużo ograniczeń, żeby na poważnie rozważać powrót do dawnych sposobów kierowania turystycznym biznesem.
Program hotelowy działa 24/7, nawet jeśli nikt go nie obsługuje
Cecha hotelowego dziennika rezerwacji turystycznych na smartfonie (i innych urządzeniach) zawarta w powyższym śródtytule jest niezbędna do tego, żeby obiekt noclegowy należycie mógł funkcjonować w serwisie booking.com i innych portalach typu OTA. Internauci bukują sobie turnusy jak gdyby nigdy nic, a channel manager na zewnętrznym serwerze programu sam aktualizuje dostępność. To samo tyczy się rezerwacji spływających za pośrednictwem witryny www, na której umieszczono booking engine. Nawet jeśli recepcjoniści tymczasowo nie mają dostępu do komputera, mogą normalnie pracować na ekranach telefonów. A do overbookingu nie dojdzie, gdyż system cały czas tworzy jedną, spójną całość. Hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych na smartfona różni się tylko i wyłącznie wyglądem. Zakres modułów do użytku pozostaje identyczny, a więc w przypadku NFHotel niezwykle imponujący.
Programy chmurowe > systemy stacjonarne
Nad wyraz praktycznym rozwiązaniem jest działanie całego oprogramowania w chmurze. Jest całkowicie jasne, że profesjonalne serwery dają o wiele lepsze gwarancje bezpieczeństwa (poświadczone certyfikatami!) niż dyski w maszynie niekoniecznie obeznanych z tematem przeciętnych użytkowników komputerów. Poza tym dostęp do hotelowych dzienników rezerwacji turystycznych na smartfonach staje się przystępniejszy. Wystarczy, że każdy pracownik zna swój login i hasło. Połączenie z internetem stanowi dziś ogólnie przyjętą normę - a jako że NFHotel można uruchomić również z poziomu przeglądarki (po wpisaniu stosownego dla danego obiektu noclegowego adresu), takie rzeczy jak wersja i rodzaj systemu operacyjnego czy kompatybilność hardware’u z softwarem nikogo nie interesują. A jeśli ktoś obawiałby się, że pracownicy po godzinach mogliby coś namieszać - w ramach (nie)zasłużonej zemsty - to da się wprowadzić restrykcje dostępu, np. na adresy IP czy tylko dla autoryzowanych przez administrację urządzeń.
Dedykowane urządzeniom mobilnym funkcjonalności
Skoro już o ograniczeniach w hotelowym dzienniku rezerwacji turystycznych na smartfonie mowa, NFHotel daje możliwość przydzielenia pracownikom różnych ról - w taki sposób, żeby dana osoba miała dostęp tylko do tych działów, które będą jej potrzebne w hotelarskiej pracy. Przykładowo: pomysł, żeby personel zajmujący się porządkami w obiekcie noclegowym miał wgląd do faktur, rezerwacji czy danych kart kredytowych jest wysoce kontrowersyjny. W zupełności powinien im wystarczyć ekran wyświetlający pokoje wymagające uporządkowania (zgodnie z harmonogramem, zasadami i zakresem ustalonymi przez gospodarzy) oraz możliwość odznaczania tych już posprzątanych. Tak, żeby dzięki hotelowemu dziennikowi rezerwacji turystycznych na smartfona recepcjoniści mieli dokładne informacje, do których pokoi można już wpuszczać gości. Bez biegania po korytarzach, dzwonienia czy innej formy natrętnego dopytywania się.
NFHotel to niezwykle kompleksowe oprogramowanie dla branży hotelarskiej, przenoszące zarządzanie takim przedsiębiorstwem i pracę w obiekcie noclegowym w zupełnie nowy, lepszy niż kiedykolwiek wcześniej wymiar. Hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych na smartfona, zbudowany w sposób całkowicie responsywny, stanowi jeden z wielu pożytecznych modułów zawartych w cały czas rozbudowywanym środowisku.