Grupowanie sezonów i przyszłe zmiany cennika NFHotel

Zbudowanie elastycznego cennika w obiekcie noclegowym stanowi niezbędną konieczność wobec oczekiwań turystów - a jednocześnie nie lada wyzwanie. Trzeba zróżnicować całe mnóstwo rozmaitych czynników: różnice w standardach pokoi, porę roku, rozmaite święta i inne okazje do zrobienia sobie dłuższego wolnego, sytuacje w rodzaju dostawek dla małych dzieci czy zakwaterowania pary w pokoju trzyosobowym… Dzięki możliwości zgrupowania sezonów NFHotel robi krok naprzód w kierunku uproszczenia wszelkich modyfikacji w cenniku.

Program hotelowy ma być z założenia pierwszym i jedynym miejscem, w którym hotelarz dokonuje zmian w cenach za pobyt. W taki sposób, żeby jedna sekcja pozwalała edytować cenniki wszystkich kanałów sprzedaży - rezerwacji internetowych, portali turystycznych, wreszcie dla recepcjonistów odbierających telefony. I jeśli ktoś ma taką politykę, to ustalać inne ceny dla klientów bezpośrednich, inne (stosownie wyższe) dla turystów korzystających z serwisów OTA. Jak łatwo się domyślić, jest cała masa zależności do ogarnięcia w ramach jednego systemu.

Grupy sezonów

Mamy pełną świadomość faktu, że NFHotel ma jeszcze sporo miejsca na konkretne udogodnienia w tym zakresie. Dlatego nieustannie rozwijamy oprogramowanie, cały czas wsłuchując się w rzeczowe opinie klientów. Przykładowym rezultatem takiego podejścia będzie przeprojektowanie zakładki “Cennik”. Pierwszą jaskółką dobrej zmiany jest opcja grupowania sezonów. Wielu hotelarzy stosuje sezony - np. niski, średni i wysoki - a każdy z nich występuje częściej niż raz w roku. Choćby w górach, pod względem turystycznej frekwencji bardzo dobre są zarówno wakacje, jak też ferie zimowe czy okres bożonarodzeniowo-sylwestrowy. Każdy taki “czas żniw” da się teraz zgrupować - wystarczy zmienić ceny w ramach jednego sezonu, żeby wprowadzić nowy cennik dla każdego okresu w danej grupie. A decyzja o tym, czy za pobyt w sezonie wysokim latem żądać tyle samo, co za zimowy sezon wysoki, należy tylko i wyłącznie do hotelarza.

Co przyniesie przyszłość?

A z ciekawszych planów na rozwój NFHotel i zmianach, które czekają zakładkę do ustalania cen - w tej materii szykujemy parę interesujących rzeczy. Pierwszą z nich jest wdrożenie tabelek na wzór extranetu w Booking.com. Rzecz jasna dzięki naszemu channel managerowi nie trzeba się już logować do swojego panelu w serwisie. Jak jednak wskazywali nam hotelarze, akurat edycja cennika w portalu rezerwacyjnym przebiega w miarę łatwo i intuicyjnie. Dlatego mamy zamiar skorzystać z takiego rozwiązania, które klienci zdążyli już dobrze poznać i czują się z nim swobodnie. Dzięki temu każdy użytkownik spokojnie sam zedytuje ceny, co będzie o wiele szybsze niż każdorazowe zwracanie się z prośbą do pomocy technicznej NFHotel.

Druga sprawa to automatyczne modyfikowanie cen w zależności od obłożenia. Przykładowo: jeśli już kilka miesięcy przed wakacjami terminy na lato wyprzedają się na pniu, warto trochę podnieść cenę za pokój. Powiedzmy o 10% przy ¾ zajętych miejsc. A jeśli Boże Narodzenie zapowiada się na chudy okres, nie zaszkodzi sprawdzić jak będą się sprzedawać pakiety tańsze o przykładowo 7,5% albo 50 zł od osoby. W ten sposób NFHotel sam będzie reagował na dynamicznie zmieniającą się sytuację, rzecz jasna zgodnie z wcześniej ustalonymi przez hotelarza zasadami.

A kiedy dokładnie te nowości pojawią się w programie hotelowym? Na ten moment nie sposób podać precyzyjnych terminów - obowiązująca data wypuszczenia to “when it’s done”. Warto śledzić nasz facebookowy profil oraz regularnie zaglądać na bloga, żeby być na bieżąco z kolejnymi wersjami NFHotel i praktycznymi funkcjonalnościami, jakie regularnie pojawiają się w naszym oprogramowaniu. Dajcie nam znać, co myślicie o powyższych pomysłach!

Pobierz bezpłatny poradnik z niezbędnymi elementami potwierdzenia rezerwacji

Dowiedz się:
  • jak zrobić dobre wrażenie na gościach i przedstawić dokładne informacje na temat ich pobytu w przejrzysty sposób
  • jak powinno wyglądać potwierdzenie rezerwacji na miarę XXI wieku
  • czego nie może zabraknąć w prawidłowym potwierdzeniu rezerwacji
  • jak ograniczyć ryzyko, że znów się pomylisz, lub o czymś zapomnisz
Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od NFHotel.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Anna Piaścik
 

Pobierz bezpłatny poradnik z niezbędnymi elementami potwierdzenia rezerwacji

Sięgnij po darmową wiedzę!
Dowiedz się:
jak zrobić dobre wrażenie na gościach i przedstawić dokładne informacje na temat ich pobytu w przejrzysty sposób
jak powinno wyglądać potwierdzenie rezerwacji na miarę XXI wieku
czego nie może zabraknąć w prawidłowym potwierdzeniu rezerwacji
jak ograniczyć ryzyko, że znów się pomylisz, lub o czymś zapomnisz
Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od NFHotel.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Skontaktuj się z nami
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Zapraszamy do kontaktu.
+48 534 202 070
info@nfhotel.pl
Pobierz aplikację
Załóż konto w NFHotel i używaj programu dzięki wygodnej  aplikacji. Nie masz jeszcze aplikacji? Ściągnij ją i korzystaj za darmo!
© 2024 NFHotel Sp. z o.o. | Dane firmyPolityka prywatności
homeapartmentenvelopeeyelicenseuserstagphone-handsetphonelaptop-phonechart-barsdiamondearthsmilealarmclocklinkcrossmenuchevron-uparrow-rightcross-circlelayers